پاتوق ماماناي گل آذر 1393 و ني ني هاي نازنازي شون

تجربيات مامان دومي ها براي مامان اولي ها!

1393/5/14 22:27
1,750 بازدید
اشتراک گذاری

اين تجربه مامان قندک عزيز (مامان آقا سانيار و يه گل پسر ديگه که تو راهه!)

 

بچه ها دیروز درباره سیسمونی صحبت کردید من تجارب خودم رو میگم درباره لباس تو خونه ای و کریر و کالسکه و روروئک

منم با نظر آذر موافقم که اگه بودجه تون نمیرسه کالسکه و روروئک رو الان نخرید. کالسکه به درد هوای گرم میخوره و پیاده روی و بازار گردی ...
منخودم شخصا وقتی با شوشو و با ماشین میرم بیرون هیچ وقت نشده کالسکه سانیار رو با خودمون ببریم چون شوشو هم هست و بچه رو بغل میکنه! ولی وقتی که با خواهرام و پیاده میریم بازار , سانیار رو با کالسکه میبرم.
برای همین اونایی که فقط با ماشین میرن بیرون شاید زیاد کالسکه لازمشون نشه.

 

بقيه در ادامه مطلب

روروئک هم که من خودم نخریدم رو سیسمونی چون شنیده بودم ضررداره و بجاش واکر خریدم که برای زود راه رفتن بچه مفید هست.
ولی وقتی سانیار شش ماهه شد مامانم که ازش نگهداری میکرد میگفت وقتی کاری دارم از جلوی چشمش دور میشم سر و صدا میکنه و میخواد من رو ببینه . برای همین روروئک خریدم که مامانم که تو خونه مشغول کارهاش هست نی نی بتونه مامانم رو ببینه. اونم نهایت سه چهار ماهی استفاده شد.

کریر که وسیله خیلی خوبی هست و من از خریدش خیلی راضی بودم از روز اول سانیار رو تو کریر از بیمارستان آوردیم خونه. وقتی بچه رو تو کریر ببری مهمونی دیگه همه نمیخوان بغلش کنن و همه از همونجا نگاهش میکنن.
کریری حالت الاکلنگی داره و سانیار عادت کرده بود حتی تو خونه هم تو کریریش می خوابید.
برای گودی کریر هم من یه تشک از همینا که مال سرویس چند تیکه نوزادی هست و نازکه , دو لا کرده بودم و زیرش مینداختم
برای سرگرم شدنش هم آویز کریر آویزون کرده بودم باهاش سرگرم میشد و سعی میکرد اون رو بگیره و ....
برای توی ماشین هم کریر عالی بود چون کمربندش رو میبستم و حتی چند بار هم که سفر رفتیم تو کریر بردمش تو ماشین و شوشوم که هر روز صبح بچه رو می آورد خونه مامانم با ماشین , بچه رو تو کریر روی صندلی ماشین میذاشت و کریر رو به کمربند صندلی وصل میکرد و اینطوری امنیت داشت.

درمورد لباس تو خونه ای ایرانی هم من مارک آشور , بی بی ناز و به آوران و چیکو برای سانیار استفاده کردم و از همه اش راضی بودم ولی چیکو به نسبت اونای دیگه زودتر خراب شد. چند بار هم از این ایرانی هایی که توی سبدها تیکه ای میفروشن و مارک معرفی نداره , خریدم و بعضی هاش واقعا جنسش خوب بود و هم ارزون بود و زود هم خراب نشد و بعضیهاشم خیلی زود خراب شد. اونایی که جنسش ضخیم تره دیرتر خراب میشه.

 

من تا یکسالگی سانیار که خونمون یک خوابه بود تخت نوزاد نوجوان رو کنار تخت خودمون گذاشته بودم و میله هاش رو باز کرده بودم و میذاشتمش تو تختش
از یکسالگی به بعد که خونمون دو خوابه شد و اتاق سانیار جدا شد و تختش تو اتاق خودش بود , چون شیر خیلی میخورد شبها نتونستم جای خودش رو جدا کنم و کنار خودم تو تخت خودمون میخوابوندمش و عملا از تختش استفاده ای نکردم
چند ماهه از شیر گرفتمش ولی هنوز نتونستم جای خوابش رو جدا کنم ولی قصد دارم به زودی این کار رو بکنم و تو تخت خودش بخوابونمش
سانیار الان دو سالشه و اگه تختش نوجوان بود نمی تونستم تو تخت خودش بذارمش تا وقتی که 4 , 5 ساله بشه و مطمئن باشم از تخت نمی افته
ولی چون تختش نوزاد نوجوانه م یتونم الان به جدا کردن اتاقش فکر کنم! هر چند هنوز عملیش نکردم.

براش گهواره هم خریدم ولی برای خونه مامانم! یعنی از هون اول گهواره اش رو بردم اونجا و تا 7 , 8 ماهگی مامانم تو گهواره می خوابوندش.

پسندها (2)

نظرات (0)