پاتوق ماماناي گل آذر 1393 و ني ني هاي نازنازي شون

آمادگي براي نوزاد- لباس نوزاد (قسمت اول)

1393/4/28 10:48
130 بازدید
اشتراک گذاری

به نام خدا

در اين بخش نکاتي درباره لباس نوزاد براتون انتخاب شده از کتاب "حاملگي زيباست" نوشته شانتي گوش با ترجمه دکتر فاطمه سيگاري-صفحه59:

از آنجا که هر مادري دوست دارد لباس هاي توري جالب و البسه کاموايي زيبا براي نوزاد فراهم نمايد، مي تواند به آساني در اين امر زياده روي کند. به ياد داشته باشيد نوزاد خيلي سريع رشد مي کند و لباس ها براي او کوچک مي شود. لباس بايد مناسب، نرم و راحت باشد. پوست نوزاد بسيار ظريف است و به آساني خراش برمي دارد.

بقيه در ادامه مطلب

 

 

پارچه هاي نخي بر مواد مصنوعي ارجحيت دارند. کت ها و جليقه ها بايد به راحتي پوشيده و درآورده شوند. دقت کنيد در هيچ حالتي دکمه ها نبايد باعث آزار بدن کودک شوند. در چند ماه اول که نوزاد تمام مدت دراز کشيده است بهتر است لباس ها به جاي دکمه بندهاي باريک و بلند داشته باشند. از چين ها و حاشيه هاي ضخيم در لباس استفاده نشده باشد.

براي زمستان چهار يا پنج سري لباس پشمي نياز است. براي هر سري لباس يک کلاه لازم نيست. زيرا در منزل کلاه استفاده نمي شود. فقط بيرون از منزل و در هواي سرد.

کهنه هاي بچه که توصيه مي شود گاهي به جاي پوشک در منزل از آن استفاده شود بايد نرم و جاذب بوده و سايز مناسب آن هم 75 در 75 است. بايد تاکردن کهنه به دقت انجام شود تا زياد محکم يا شل نباشد.

چين اضافي کهنه در دختران بهتر است در پشت بدن و در پسران در جلوي بدن جمع شود. اگر از سنجاق براي بستن کهنه استفاده مي کنيد بهتر است در دو طرف بدن متصل شود تا جلو يا پشت و اين گونه خطر فرو رفتن آن در ناحيه تناسلي يا پشت کودک کمتر مي شود.

تعداد 24 عدد کهنه کافيست. يادتان باشد قبل از استفاده براي کودک آن ها را چندين بار بشوييد تا نرم شوند.امروزه کهنه هاي يک بار مصرف هم هستند که به لحاظ اقتصادي چندان به صرفه نيست...

پسندها (1)

نظرات (1)

شیوا
28 تیر 93 14:14
سلام وب خوب یدارید اگر دوست دارید می تونید تووب من ببیایین من یک مسابقه با جایزه ویژه دارم حتما بیا بای [سلام شيوا جون ممنون از دعوتت و تعريفتو مرسي که سر زدي. خوشحال ميشم بازم بيايي و نظر بدي.]