پاتوق ماماناي گل آذر 1393 و ني ني هاي نازنازي شون

مطالب مهم کلاس بارداری خانم دکتر روستا واسه مامانای گل-قسمت سوم

1393/5/2 9:30
704 بازدید
اشتراک گذاری

نکات مهم:

********ما اونجا با استفاده از بالش بارداری و کوسن طرز صحیح خوابیدن رو یاد دادن که متاسفانه نوشتنی نیست و انایی که قابل توضیح بود رو نوشتم
فقط واسه یادآوری میگم که یا بالش بارداری یا کوسن بین دو زانوتون قرار بدید و اینکه برای پهلو به پهلو شدن نیازی به نشستن و بعد چرخیدن نیست.آرام در جای خود میتوانید بغلتید فقط مسلما نه روی شکم

 

********نکته دیگه الان یادم اومد اینکه:
1.اینکه زایمان موجب پوکی استخوان میشود کاملا اشتباه است یک بارداری صحیح حتی مادر رو از ابتلا به بارداری محافظت میکنه
2باور غلط دیگه اینه که زایمان طبیعی موجب افتادگی رحم میشه
خیر نحوه نشست و برخاست نامناسب،بلند کردن بار سنگین و بارداری های متعدد موجب افتادگی رحم میشود نه نوع زایمان

 

********- شامپو ضد شوره استفاده نکنید
-سوسیس،کالباس،فست فود مصرف نشود.باعث کاهش هوش جنین میشه.سوسیس با اینکه نشون نمیده حجم زیادی نمک توشه و جدا از مواد مضری که داره نمک زیادیم داره همینطور چیپس
-پفک علاوه بر ضررایی که گفتم باعث بیش فعالی میشه
-عرقیجات چون تغلیظ شده است توصیه نمیشه
-خوردن زیره و کنجد مضر نیست اما به صورتی که مثلا مقداری روی صبحانه تون بریزید.خوردنحجم زیاد یا عرقیات ان توصیه نمیشه
-خوردن دمنوش ها عیب نداره.
-خوردن 3 لیوان چای در روز عیب نداره البته کمرنگ
-سه چهارم عمل هضم در دهان صورت میگیرد پس غذا را کاملا بجوید
-بلافاصله بعد غذا نخوابید.

بقيه در ادامه مطلب

 

جلسه سوم:
موضوع اصلی این جلسه بعد روحی جنین و مادر در بارداریه.
به طور کلی انسان دارای چند نوع بدنه: بدن جسمی،بدن روحی،بدن اجتماعی و بدن احساسی
توجه به هر کدوم این بدنا اهمیت بسیاری داره.
به قول خانوم روستا بارداری هم نعمته هم وظیفه.
نعمته چون معجزه بزرگ و زیبایی درون شما در حال شکل گیریه و وظیفه است چون به طور نا خودآگاه شما در کار خالق شریک هستید و دارید به خلق موجودی در درون خود کمک میکنید.

مادر واسط بین کودک و دنیای بیرونه پس هر آنچه کودک از دنیای بیرون تصور میکنه انعکاس دید و احساسات شما از دنیای بیرونه.جنین متوجه کلام نمیشه یعنی معنی کلمات رو نمیدونه ولی تن و لحن سخن شما بر اساس حال شما تبدیل به انرژی منفی یا مثبت برای جنین میشه.

ترس ها،خشم ها و غصه های مادر در بارداری تبدیل به هیجان (انرژی) منفی برای جنین میشه.این موارد اگه تا 2-3 بار باشه عارضه ای ایجاد نمیکنه اما در موارد بیشتر موجب عارضه های مختلف در جنین میشه.
کودکان زیر 2سال فقط باید هیجان مثبت دریافت کنند.گاهی این مساله امکان پذیر نیست مثلا وقتی که کودک شما دل درد میگیره.راه حل اینه که این هیجان های منفی با انرژی مثبت تلفیق شوند مثل نوازش شما ، در آغوش گرفتن کودک و.....
استرس در دوران بارداری عواقب زیادی در پی داره.وقتی در بارداری دائما استرس داشته باشید به دلیل کاهش خونرسانی به جفت،جفت کوچک میشود و به همین دلیل وزن جنین هم کم میشه. همین استرس ها موجب زایمان زودرس و همین طور اختلالات یادگیری در کودک شما میشود.
بارداری یه روند رشدیه که منجر به خود شکوفایی زن میشه و باید در نظر داشته باشید که هر رشدی با درد همراهه.پس این دردای دوران بارداری رو از نشونه های رشد بدونید و خوشحال باشید.
70% پیوند عاطفی بین مادر و کودک در بارداری شکل میگیره که این پیوند دو نوع داره:
- پیوند ایمن (که نوع پیوند مادر و کودک باید از این نوع باشه)
- پیوند نا ایمن
بدترین تصوراتی که ممکنه بعد بارداری به وجود بیاد اینه که بگید:
- نفهمیدم چه جوری گذشت(که عدم آگاهی شما نسبت به این دوران رو نشون میده)
- خداروشکر که گذشت(که نشون دهنده حال بد شما در بارداریه)
به یاد داشته باشید هرگز از این جمله ها استفاده نکنید که هر چی بدبختیه مال زنه؛پریود،بارداری و....
این جملات به جنین انرژی منفی میده و اگه اینا رو جلوی دخترون بگید اون هیچ وقت از دختر بودنش راضی نخواهد بود و این یکی از دلایل دختر های پسرنمای امروزیه.
همونطور که جذر و مد دریا رو از آلودگی ها پاک میکنه بارداری هم زن رو از تمام تعارضات ،خشمها و ناراحتی های درونی پاک میکنه و علت تمام نا آرومی های بارداری همینه.

 

معمولا زنان باردار در دوران بارداری دچارافسردگی،زودرنجی،حساسیت بیش از حد و نا آرومی های روحی میشن که علتش ناراحتی های فرو خورده گذشته است و در آن دسته از زنانی ه این مساله در بارداری به این شکل بروز نمیکند گاه در بلوغ این اتفاق برایشان افتاده و گاه به صورت کابوس های شبانه خود را نشان میدهد.
نیازهای انسان چند دسته اند:
- زیستی: که شمال خورد و خوراک و پوشاک میشه
- امنیت: که غذای روحه(14 ماه اول زندگی نقش بسیار مهمی در تامین امنیت فرد داره)
- تعلق: هر انسانی دوس داره دوست داشته باشه و دوست بداره
- ارزش: برای هرفرد یه سری مسائل ارزش محسوب میشن
- خودشکوفایی: اگه همه این نیازها یه درستی براورده شود منجر به خودشکوفایی میشه که نیاز اصلی هر انسانیست.
- اگر همه مراحل به درستی انجام شه کودک در 6سالگی به خودشکوفایی میرسه و از اون به بعد همه چیز رو + میبینه و با یه شکست سرخورده و نا امید نمیشه و اعتماد به نفسش رو از دست نمیده.
*ترس های ما زاییده دوران کودکی ماست.
*یکی از مهمترین عوامل اعتیاد عدم تامین امنیت در دوران کودکیست. وقتی مادر ناآگاه باشه کودک رو مثلا تو 8ماهگی میذاره پیش مامانش یا پرستار و میره حج یا مسلفرت خارج از کشور.کودک در همون سن نا امنی رو تجربه میکنه و این حس در او شک میگیره.
*محبت و عشق شما باید بی قید و شرط باشه.
وقتی به فرزندتون میگی اگه 20 بگیری دوست داریم،اگه بچه بد باشی دوست نداریم،اگه ،اگه و اگه..... اینا همه دوست داشتن با قید و شرطه.
مثلا وقتی کودک رو فقط به خاطر نمره اش تشویق کنید اگه یه زمانی نمره اش بد شه احساس ضعف میکنه و حس میکنه مورد تایید نیست یا زمانی که دائما از اندام او تعریف کنید در صورت کمی اضافه وزن اعتماد به نفس خود را از دست میدهد.
این احساساتی که در بارداری در شما به وجود اومده اینکه حساس ،زودرنج و بهانه گیر شدید نشون دهنده اینه که شما دوباره بچه شدید و دوباره دارید رشد میکنید.
زمانی که احساس میکنید دلتون گرفته و ناراحتید به نوای قرآن،موتزارت یا هر موسیقی که دوست دارید گوش کنید و یه محرک + برای خوب شدن حالتون پیدا کنید مثلا به طبیعت برید.تحقیقات نشون داده مادرانی که در بارداری به طبیعت رفته اند کودکانی طبیعت گرا و آرام دارند.
سرشت انسانها با هم متفاوته مثلا یکی انرژی دیمیترش بالاست و حس مادری زیادی داره این نوع افراد فقط اینکه بچه اش به دنیا بیاد و بچه داشته باشه حال میکنه.
یکی انرژی هراش بالاست اون دسته از ادمایی که هی میگن اقامون بیاد،اقامون بگه.این نوع افراد حس میکنن وقتی بچه به دنیا بیاد جاشونو میگیره.
یکی انرژی آتناش بالاست یعنی انرژی استقلال.این دسته از افراد حس میکنن بچه مانع رشدشونه و اونا رو از کار و درس و پیشرفت انداخته و دوست دارن زودتر بچه بزرگ شه تا اونا به کارای خودشون برسن.
ولی جز هر دسته که باشیم انرژی دیمیتر در ما وجود داره چون این حس مادریه،حس حانی و لذت.و اونایی که تا حالا به این حس نرسیده اند یا فکر میکنن این انرژی در وجودشون کمه مطمئن باشید با شیر دهی این حس در شما بسیار بالا میره.
رابطه زن و شوهر یه رابطه خطیه و با اومدن بچه زندگی مستحکم تر میشه چون این رابطه خطی به یه مثلث تبدیل میشه که دوامش خیلی بیشتر از خطه و با بچه دوم تبدیل به یه مربع میشه.یادتون نره که شما اول همسر شوهرتون بودید بعد مارد اون کوک شدید پس همسرتون رو فراموش کنید و هی نگید بچم بچم...در این حالت اون حساس نا امنی میکنه و تو این فکره که من تو این بازی کوشم؟؟؟ البته بر عکس این موضوع هم صادقه گاهی مردان همسرشون رو فراموش میکنن و دائما به فکر بچه شون هستن.مثلا شب همسرش رو بیدار میکنه و میگه بچرخ بچه له شد یا هر چی که میخره میگه بیا بخور بچه ام الان نیاز داره.پس هر دو طرف باید تعادل رو رعایت کنن.
.هر یک از ما به دلیل خاص خودمون بچه دار شدیم ولی مطمئنا همه ما این خلا و نیاز رو حس کردیم پس خودمون خواستیم.حضور اون کودک به خواست ما بوده و موجب شیرینی زندگی ما شده پس لطفی به بچه نکردیم که اونو به دنیا اوردیم پس بعدا هی سرش منت نذارید که ببین به خاطر تو شکمم چه جوری شد،ببین از کارم افتادم و.....

محبت

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)